Léon - Reisverslag uit León, Spanje van Santiago Sisters - WaarBenJij.nu Léon - Reisverslag uit León, Spanje van Santiago Sisters - WaarBenJij.nu

Léon

Door: Dorine

Blijf op de hoogte en volg Santiago

28 Mei 2014 | Spanje, León

Vanmorgen na een redelijk goed geslapen nacht om acht uur opgestaan. Onze gastvrouw had het ontbijt al klaar staan, brood met jam, dus mijn meegenomen salami jawel van Stegeman maar tevoorschijn getoverd. De kaas die al uit mijn tas aan het wandelen was maar weggegooid.
En heerlijk ze hadden warme melk met VEL voor vele gruwelen maar voor Christien en mij een waar ochtend kadootje.
Na het ontbijt nog wat kleding uitgewassen en te droge gehangen en ons geinstalleerd om Léon te verkennen.
Léon een mooie historische stad met een prachtige kathedraal, waar we onze tweede stempel van ons camino paspoort hebben gehaald.
En midden in de stad een ooievaarsnest tegengekomen genesteld boven op een pilaar heel bijzonder om te zien.
Rond koffietijd een caffetaria opgezocht voor koffie met gebak nou ja gebak !! Zo droog dat we er schor van werden en blij waren dat we het weg konden spoelen met koffie en thee.
Onze wandeling door Léon voortgezet we kwamen al enkele jakobsschelpen tegen die in de grond waren gekerfd om de route te kunnen volgen, en een zuiltje als wegwijzer met het aantal km erop die we tegaan hebben.
Ook veel pelgrims tegen gekomen die of ook van Léon gaan vertrekken of die Léon als overnachtingsplek hebben aangedaan.
Het weer is vandaag niet zo super veel buien maar als de zo'n schijnt is het ook warm. In de middag nog een terrasje gepikt met een heerlijk wijntje en pilsje Hennie bedankt het smaakte goed.nog wat boodschappen gedaan omdat we besloten hebben om vanavond zelf te koken even wat koolhydraten stapelen en dan vanavond vroeg naar bed.
Gespen van mijn kledingkast nog even controleren en dan kan morgen het echte werk beginnen, tot morgen als we internet hebben en natuurlijk iedereen bedankt voor de leuke reacties dat zal ons sterken.
Adios buenos noches

• 28 Mei 2014 - 19:37

Karien:

Geweldig.
    Wat een ontspannen start hebben jullie ervan gemaakt, lekker de omgeving verkend en genoten van een pilsje op het terras.
    Morgen van start met het echte werk, heel veel succes...

• 28 Mei 2014 - 21:36

Paulien :

Hallo Dames
    Wij wensen jullie heeeeel veeeel
    Loop plezier
    Groetjes uit liempde

• 28 Mei 2014 - 22:47

Bep :

Zo dames het echte werk gaat dan echt beginnen,geniet samen van de komende weken,heel veel succes en hopelijk geen blaren.

• 28 Mei 2014 - 23:18

Anne Van Diessen:

Vond ons mam zeker ook lekker, die melk met een velletje. IEW!

Tip voor de schrijfster: Gebruik eens wat meer komma's. Leest makkelijker. ;) (Tip van juf Anne)
    Heeeeel veel succes morgen! Zet hem op en vooral veel plezier.

Liefs Anne

• 29 Mei 2014 - 09:10

Lenie :

het begin is goed zet hem op samen en maak er wat van succes

• 29 Mei 2014 - 09:24

Bep:

Leuk verslag gelezen in het Brabants Centrum,ook een mooie foto,jullie staan er alle drie goed op.

• 29 Mei 2014 - 12:13

Tante Tonnie:

Heel veel succes dames

• 29 Mei 2014 - 12:18

Bert:

Nou, de foto's van Leon doen het bloed al sneller stromen. Prachtige stad en een stimulans om nog veel meer van Spanje te gaan zien, en te voet gaat dat zeker lukken. Zet m op meiden en we zijn benieuwd naar jullie volgende bericht.

Groeten Hemma en Bert

• 29 Mei 2014 - 18:13

Paula En Cees Uit Esch:

We wensen je morgen heel veel wandelplezier.
    Hier is het vandaag nog erg koud 16graden, maar morgen beloofd hij beter.
    Dus als het meezit, zitten wij morgen ook lekker in de zon.

Groeten