Op weg naar Villadangos del Páramo - Reisverslag uit Villadangos del Páramo, Spanje van Santiago Sisters - WaarBenJij.nu Op weg naar Villadangos del Páramo - Reisverslag uit Villadangos del Páramo, Spanje van Santiago Sisters - WaarBenJij.nu

Op weg naar Villadangos del Páramo

Door: Ine

Blijf op de hoogte en volg Santiago

29 Mei 2014 | Spanje, Villadangos del Páramo

Vandaag beginnen we aan de pelgrimstocht.
Vanmorgen om 6.30 uur opgestaan, na een onrustige nacht.
Eindelijk mocht de envelop geopend worden die wij van bewoners en medewerkers van Simeonshof meegekregen hadden.
Een hele mooie kaart waarop wij succes gewenst werden, ondertekend door iedereen , blarenpleister, wc doekjes en smoelenpoetsdoekjes. Superleuk.
Na een stevig ontbijt kan de tocht beginnen.
Om 8.00 uur zijn we aangelopen. We hadden natuurlijk het beginpunt van onze tocht de dag ervoor al opgezocht.
We starten op de San Marcosbrug.
De route die gepland staat voor vandaag bedraagt 19,8 km. We willen naar Villangos del Páramo lopen. We lopen Léon uit via de langgerekte bebouwde kom. Daarna loopt de route evenwijdig langs de rijksweg, de N-120. We hebben er stevig de pas in. Rond 10.00 uur krijgen we trek in koffie, maar die laat nog twee uur op zich wachten. We komen helemaal niets tegen, alleen andere pelgrims. We lopen door en zien rond 12.00 uur in de verte een uithangbord van een hotel. Zouden we hier koffie kunnen krijgen?
Ja hoor, heerlijk even de voetjes omhoog en een lekker bakje koffie. Dat hebben we wel verdiend na al die regen en een rugzak meeslepend die eigenlijk te vol zit.
Nadat we een klein uurtje uitgerust hebben, besluiten we verder te lopen. Volgens de eigenaar van het hotel is het nog maar 1 kilometer. Dat kunnen we niet geloven. We lopen stevig door en zien na enige tijd een herberg. Dorine heeft er stevig de pas in en loopt de herberg voorbij. Ook wij lopen door. Na enige kilometers gaan we toch twijfelen. Uit het niets komt er een motorrijder aan, blijkt het Baptist te zijn (vriend van Dorine). Hij is al ruim vier weken aan het rondrijden in Spanje en toevallig in de buurt.
Ook volgens zijn navigatie zijn we de herberg voorbij. We besluiten terug te lopen. Gelukkig heeft de gemeentelijke herberg nog plaats voor ons.
Onderweg zijn we Gert tegengekomen. Hij is alleen op pad. Ook hem komen we weer tegen in de herberg. Hier hebben we gezellig met z'n allen op het terras gezeten.
Verhalen worden uitgewisseld.
Wat me wel is opgevallen tijdens deze tocht is dat je weinig kapelletjes langs de weg ziet staan.
Zometeen gaan we met z'n allen lekker een hapje eten en op tijd naar bed. Hopelijk kunnen we slapen.
We liggen met 40 mannen en vrouwen op een zaal. Vanmiddag lag er al iemand te snurken, dat beloofd nog wat vanavond.

Wij vinden jullie reacties bijzonder leuk, blijf dit doen. Dit sterkt ons.

  • 29 Mei 2014 - 18:59

    Henny:

    De eerste wandeldag is goed gegaan, fijn. Ik hoop wel dat jullie een beetje mooier weer krijgen. Moeten jullie ook dalen en stijgen of is de weg nog vlak?

  • 29 Mei 2014 - 19:19

    Adrie:

    Hallo Dames,

    Wat het weer betreft is het jullie niet veel beter vergaan dan bij ons hier.
    Ik heb vannacht gelukkig van helemaal niemand last die ligt te snurken.
    Morgen ga ik in limburg fietsen terwijl jullie aan de volgende etappe bezig zijn.
    Sportieve groeten vanuit het koude Liempde.

    Groeten,

    Adje.

  • 29 Mei 2014 - 20:19

    Paula En Cees.:

    Cristien en jouw medepelgrims.

    D

  • 29 Mei 2014 - 21:23

    Bea:

    Hallo dames, nou , heel veel succes toegewenst, en ook een goede nachtrust toegewenst. Wij maken hier in Venetië ook de nodige kilometers, maar dan wel in de zon en zonder zware rugzak. Toi, toi, toi!

  • 29 Mei 2014 - 21:26

    Tineke:

    hoi ine en vriendinnen
    Zo, dus jullie hebben nu kennisgemaakt met het "echte"pelgrimeren. Ik hoop dat jullie goed kunnen slapen tussen al die anderen op een zaal......snurken....zweetvoeten...kreunen....etc....maar als je moe genoeg bent moet dat lukken.
    Wij delen hier nu in Venetie een ruimte met zijn 3en en dat lukt ook!
    Venetie is een prachtige stad; veel water ( van onderen :-)) veel mooie oude gebouwen.
    Vandaag ook naar een eilandje geweest, genaamd Burano; erg kleurrijk en schilderachtig.
    Een zonnige groet en veel loopgenot gewenst! Dames zet hem op!
    Tineke



  • 29 Mei 2014 - 21:29

    Marian:

    hoi ine en rest,

    Ik ben ook bijna elk dag met mijn zussen in venetie wandelen door mooie eilanden van burano en nog meer maar we waren wel vaak met soort bootbus gevaren.ik zal je binnenkort wel de fotos laten zien en ik hoop dat jullie ook goed kunnen wandelen en ik zag fotos en verslag. Gr marian van diessen

  • 29 Mei 2014 - 22:43

    Karien En Jo:

    Hoi Lien en vriendinnen.

    Super, de tocht is gestart, wel jammer dat die rugzak zo zwaar is.
    Hopelijk wordt dat geen belemmering en anders kijken wat je eruit kunt missen.
    Het belooft een gezellig nachtje te worden met 40 mensen op zaal.
    Ik heb net jullie interview in het Brabants Centrum gelezen, erg goed en een mooie foto erbij.
    trustu voor straks morgen fris weer op ,groetjes Karien

  • 30 Mei 2014 - 00:46

    Marloes:

    Ha Christien en vriendinnen!

    Veel plezier en heel veel succes!
    Maak er een onvergetelijke reis van.

    Groetjes, Marloes

    PS. Sterkte met de snurkende 40 kamergenoten. Hopelijk hebben de bewoners van Simeonshof ook wat oordopjes of watjes in jullie Survival-pakketje gestopt ;)

  • 30 Mei 2014 - 04:06

    Diny Vd Ven:

    He,Luitjes Nou jullie hebben er de pas goed in om zomaar die herberg voorbij te lopen...Dat beloofd nog wat..Jammer dat het weer niks is,maar kan alleen maar beter worden,toch!!!Vandaag moet het hier ook wat beter gaan worden,mag hopen..Nou meskes,smeer die stramme beentjes maar goed in,dan hedde de pas er weer goed in!!!Grt uit Gimde!!!En Ine ik denk dat de gij op die zaal toch wel het hardste snurkt dus voor jouw zal het niet zo'n probleem worden...(grapje)

  • 30 Mei 2014 - 04:51

    Anja Boeijen:

    Dag zus en collega's

    ik neem mijn petje af voor jullie. De

    Ik hoop dat het weer wat beter wordt, en jullie nog n fijn wandeling van drie weken mogen hebben. De groetjes van mij en de rest, maar ook van ons mam

  • 30 Mei 2014 - 10:01

    Hermien:

    Hoi Christine, Ine en Dorine

    Superleuk om jullie zo te kunnen volgen, lopen wij vanuit hier een stukje met jullie mee. Fijn dat het goed gaat. Meiden succes weer vandaag en morgen. We kijken uit naar de verhalen. Enne nog veel stekte de komende dagen.

    Gr. Hermien

  • 30 Mei 2014 - 10:50

    Francien En Jan:

    Hoi Christien ,ine en Dorien,

    Goed bezig en erg knap van jullie, hopelijk beter weer, wij hadden gister ook maar 12gr. op de camping niet echt wauh....
    Maar het wordt beter. Veel sterkte met alles en heel veel succes.
    Wij volgen jullie trouw, erg leuk iedere dag een verslagje!!!

    Groetjes Jan en Francien

  • 30 Mei 2014 - 12:02

    Daantje :

    Hoi vriendinnen

    Fijn dat het goed gaat daar met jullie behalve het weer dan. Maar ja dat is hier ook niet veel bijzonders. Koud en regelmatig regen. Maar het weekend wordt beter dus hopelijk krijgen jullie daar ook wat van mee. Ook toevallig dat jullie daar een vriend van dorine tegen gekomen zijn. De eerste dag zit er al op voor jullie en er volgen er nog vele. En dat komt helemaal goed. In t weekend krijg ik de krant van iemand en zal t intervieuw eens goed lezen. En dan gaat t op t prikbord in de keuken zodat ik elke dag een beetje extra aan jullie zal denken.
    En met zoveel op een zaal dat zal ook niet meevallen misschien om dan in slaap te komen maar misschien bende ook wel muug zat. En misschien kunde in plaats van een stoelendans een beddendans houwen (haha).
    flauw he ik weet t .

    nou meiden zet m op en tot t volgende verslag zullen we zeggen
    en inderdaad erg leuk dat we jullie zo kunnen volgen .

  • 30 Mei 2014 - 12:02

    Jeannet Van Zon:

    Ga zo door dames. Hou het hier in de gaten, leuk om te lezen!

  • 30 Mei 2014 - 17:05

    Caroline:

    Oh wat ben ik jaloers op jullie. Behalve dan die slaapzaal met snurkende mensen. Onze bewoners hebben het nu vaak over jullie ook mede door het bericht in Brabant Centrum. Ze leven echt met jullie mee. Nou houd de kuiten gesmeerd en het keeltje ook. Heel veel succes meiden en weet zeker dat Hans jullie in de gaten houd. Op naar het volgende vverhaal.

  • 30 Mei 2014 - 17:34

    Francien Van Gils:

    Hoi Christien, Ine en Dorien, nou super goed van jullie.
    Ik las het in Brabant Centrum.
    Nou ik loop met jullie in gedachte mee .
    Ik word er alleen niet zo moe van achter de laptop.

    Heel veel succes en fijn wandelweer
    groetjes Francien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Villadangos del Páramo

Santiago

Wij, Dorine, Christien en Ine gaan een stuk van de Camino lopen (pelgrimstocht), vanaf Léon naar Santiago de Compostella.

Actief sinds 03 Mei 2014
Verslag gelezen: 405
Totaal aantal bezoekers 37274

Voorgaande reizen:

03 Mei 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

03 Mei 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

03 Mei 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

03 Mei 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

03 Mei 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

03 Mei 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

03 Mei 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

26 Mei 2014 - 16 Juni 2014

Pelgrimstocht

Landen bezocht: