Op weg naar Orbigo - Reisverslag uit Orbita, Spanje van Santiago Sisters - WaarBenJij.nu Op weg naar Orbigo - Reisverslag uit Orbita, Spanje van Santiago Sisters - WaarBenJij.nu

Op weg naar Orbigo

Door: Christien

Blijf op de hoogte en volg Santiago

30 Mei 2014 | Spanje, Orbita

Hallo allemaal, vanmorgen om 6 uur begonnen de eerste pelgrims te rommelen. Zij wilden dus duidelijk eerder vertrekken dan wij. Wij kwamen om 7 uur uit ons bed, de een had wat beter geslapen dan de ander, het is ook zolang geleden dat we met zoveel mensen in een slaapzaal lagen, misschien tijdens schoolreis of zo, ja dus lang geleden, maar het heeft ook wel iets leuks.
We hadden geen ontbijt bij ons en in de herberg was weinig te kopen, dus vertrokken we in de hoop dat er in het dorp wat te krijgen was, helaas, te vroeg er ging geen een winkel vóór 10 uur open. Dus wij maar op weg naar het volgende dorp, daar zaten we om 9 uur heerlijk in de zo'n te ontbijten, geroosterd brood met een soort appelmoes, vreemd maar best lekker. En een kop koffie en thee waar je u tegen zegt, het leek meer op een soepzootje, maar wel lekker om zo de dag te beginnen. We vervolgden onze route, deze ging ook voor een groot deel langs de autobaan, maar dan zie je op de achtergrond de bergtoppen met sneeuw en een schitterend landschap, dat maakt dan weer veel goed. Je oordopjes in en je eigen muziekje erbij HEERLIJK. (Af en toe wil je die klets niet horen van die andere dames en dan is dat een goede oplossing) Om half een waren we al op de plaats van bestemming voor deze dag. Het dorp Orbigo wordt gesplitst door een hele mooie brug, heel bijzonder.We hebben er een hele leuke herberg gevonden, erg knus, ieder kookt zijn eigen potje en staat in de keuken te rommelen, leuk joh.
S'Middags hebben we onze was hier gedaan en toen die eenmaal hing te drogen zijn we het dorp gaan verkennen en geëindigd op een terras natuurlijk, de serveza en de vino tinto zijn ook hier, erg lekker. We gebruiken het maar als slaapmutsje!!!! Adios buenos noches!!!!!

• 30 Mei 2014 - 22:02

Francien:

Hoi zusjes,

Super leuk jullie berichten, kan ik thuis vanaf de bank toch meegenieten. stientje, ik snap dat je je oordopjes af en toe gebruikt, inie en dora kennende, ze kunnen er soms wat van, maar wel lachen.
    Hoop dat het weer vandaag wat beter gezind was, loopt toch wat fijner. hier was het mooi weer.
    Morgen weer veel succes schatties. ont morn xxx, liefs sienie

• 30 Mei 2014 - 22:15

Venice-sisters:

Al doende leert men, dus vanaf nu nemen jullie wel een noodrantsoentje mee.
    Fijn dat je soms ook al vroeg op je bestemming bent, dan kunnen de voetjes lekker rusten en de drank rijkelijk vloeien!
    Geniet van alles!
    The Venice-sisters.

• 30 Mei 2014 - 22:48

Karien En Jo:

Hoi Lien en vriendinnen

Grappig om op zoek te moeten voor een ontbijtje ,een vertrek zonder eerst een bakkie koffie.
    Maar het is goed gekomen, gelukkig .
    Leuke foto`s zitten er elke dag bij, zo krijgen wij een goeie indruk van jullie reis.
    Geniet en een knuffel van ons, houwdoe

• 30 Mei 2014 - 23:00

Cminofrans:

Ola pelegrinas,

Ik volg jullie op korte afstand daar ik zelf op de camino primitievo loop. het is leuk om jullie avonturen te volgen. De autoweg die jullie to Astorga volgen is de N120. Wel mot je danop naar beneden kijken of je daar op het wegdek de gele pijp ziet. Ik wes jullie nog een mooie toch toe. groetjes van een ervaren pelgrim!
    Buon camino
    Camnofrans

• 30 Mei 2014 - 23:05

Caminofrans:

ps jullie verblijven in Hospital niet een heel stuk zuidelijker in Orbita :-) !
    Gegroet,
    Caminofrans

• 30 Mei 2014 - 23:15

Henny:

Zo te lezen gaat alles heel goed. Jullie genieten ervan. En ook geen spierpijn?

• 30 Mei 2014 - 23:38

Anita:

Hey dames, jullie hebben er goed de pas in! Leuk om elke dag jullie verslag te lezen. Wij volgen jullie vanaf zondag vanaf de Alpe D'huZes! Succes!
    Groetjes Anita en Peter

• 31 Mei 2014 - 11:00

Henny:

Hallo cris10,

lees in het BC wat voor een uitdaging je aangaat met je vriendinnnen, ik vind het knap en wens jullie dan ook een veel succes.

Groetjes vanuit Liempde

• 31 Mei 2014 - 11:26

Zhenia:

Hallo dames. Hoe gaat het met jullie? kunnen jullie vol houden? Veel succes. Groetjes

• 31 Mei 2014 - 12:07

Maria:

wat gezellig om op zoek te voor een onbijtje
    kennen ze daar geen voedselbank.maar alle gek heid op stokje .geniet van de tocht. muziek en van elkaar.
    o ja bid ook nog een keer
    gr maria joop

• 31 Mei 2014 - 14:18

Marga:

Heeyy Sisters,
    Leuk om te lezen dat jullie wandeltocht, op het late ontbijt na, goed is begonnen.

• 31 Mei 2014 - 14:43

Dian:

zo lady s weer een dag voorbij en zo te lezen gaat alles goed en hebben jullie ook veel plezier. Wel knap dat jullie al aan de wandel gaan voordat je iets gegeten hebt. maar toch iets eetbaars gevonden op een bepaald moment.
    en n soort appelmoes acht ge moet alles n keer gepruufd hebben he . Zolang ie mar van Hak is (haha)

hier vandaag best lekker weer en morgen ook nog zoiets. En die oordoppen ja die zullen vast wel eens van pas komen .
    Maar zo mee en dan je eigen muziekje op genieten van de omgeving en in je eigen gedachten verzonken
    het lijkt me erg fijn .

voor zover hier uit rooi . Wij hebben vanavond een 12 5 jarige bruiloft dus ik zal er dan wel inne ( maar waarschijnlijk meer) op jullie vatte en aan jullie denken .
    succes en tot t volgende verslagje.

liefs van jullie medezuster daan xxx

• 31 Mei 2014 - 15:09

Elly Van Der Gouw:

Ja Sisters, heb jullie verslagen ff terug gelezen en het gaat jullie goed af lees ik. Hou vol war. Loop in gedachten met jullie mee, doeiiiiiiiiiii

• 31 Mei 2014 - 18:03

Tonnie:

Hoi dames leuk om jullie verslagen te lezen.
    Heel veel succes en geniet er van. Houdoe

• 31 Mei 2014 - 20:35

Elise:

Hee Christien, zo te lezen loopt alles op rolletjes, zet hem op veel plezier en geniet ervan, hoe is het met de nageltjes?