Op weg naar Astorga - Reisverslag uit Astorga, Spanje van Santiago Sisters - WaarBenJij.nu Op weg naar Astorga - Reisverslag uit Astorga, Spanje van Santiago Sisters - WaarBenJij.nu

Op weg naar Astorga

Door: Dorine

Blijf op de hoogte en volg Santiago

31 Mei 2014 | Spanje, Astorga

Vanmorgen om 6.30 opgestaan,zo zeg hoef je niet te werken kun je er nog vroeg uit,valt niet mee want de meeste onderons weten dat ik niet zo'n ochtend mens ben.
De herbergier had het ontbijt al klaar staan, simpel maar goed genoeg om een goede start te maken.
8.15 vertrek richting Astorga met de zo'n in onze rug.
Einde van het dorp hadden we de keus uit twee routes, de langs de snelwegproject of de alternatieve route. De alternatieve route daar waren we het snel over eens, na twee dagen uitlaatgassen happen.
De alternatieve route loopt over het platteland tussen prachtige bloemenvelden en landbouwvelden, erg heuvelachtig dus flink klimmen dalen en hijgen. Hieruit blijkt maar weer eens dat we veel te veel mee sjouwen op onze rug, maar goed dan maar een keer extra stoppen. Nog wat liggen mét kussentjes op de rug onder de rugzak, maar dat was het ook niet helemaal, dan maar verstand op nul en bikkelen.
Ondertussen hebben we nog wel kunnen genieten van de vergezichten, eindeloze velden met aan de horizon prachtige sneeuwtoppen.
Het weer was ons goed gezind zonnetje hoog aan de hemel.
Na 12 km zagen we in de verte iets gekleurd opdoemen.
ETEN ? Gelukkig want onze bloedsuikers konden wel een boost gebruiken.
We kwamen aan ja hoe moet ik het noemen? een biologische kraam in de middel of nowhere , beheert door een nog biologischer ecologische blije dame, we konden pakken wat we wilden en daarna wat we het eten aan euro's waard vonden in een potje doen. Er was biologisch schormakend brood dus dat was weer wegspoelen deze keer niet met thee of koffie, maar natuurlijk met sojamelk.
Het was allemaal niet bepaald hygiënisch maar dat kon ons niets meer schelen, het smaakte verrekes goed.
Buikje vol en nog 5 km bikkelen naar Astorga. Onderweg ook nog kennisgemaakt met een priester stond te kijken naar de voorbijkomende pelgrims, hij sprak ons aan, we kregen een roos, en wat bleek hij kende de orde van obereras de las Cruz, altijd leuk om te horen.
14.00 uur aankomst Astorga, aanmelden voor onze nieuwe onderkomen voor de nacht. We overnachten in het klooster van Astorga.
Weghebben drie kamergenoten een dame uit Californië twee Duitse meisjes uit Beieren.
Vanmiddag Astorga verkent wederom een prachtig dorp met een mooie grote kathedraal.
Ine en ik hebben vanmiddag nordic walking sticks gekocht gaan we morgen uitproberen want het wordt de komende dagen veel klimmen en dalen.
Vanavond koken we zelf rijst met roerbakgroenten het is maar dat jullie het weten. Adios buenos noches.

• 31 Mei 2014 - 21:08

Paula En Cees:

cRISTIEN EN PELGRIMGENOTEN.

hOE GAAT HET NU DE EERSTE K.M. GELOPEN ZIJN,JE WEETNU,DAT JE TE VEEL BEPAKKING HEBT MEEGENOMEN, ENJE WEET HOE JE DE MOED ERIN MOET HOUDEN.
    dUS JE BENT AL EEN HEEL EIND.VANAVOND IN EEN KLOOSTER SLAPEN OOK WEER EEN ERVARING, JE BLIJFT ER TOCH NIET HE, MORGEN WEER OPGEWEKT VERDER.

HEEL VEEL WANDELGENOT EN GROETJES EN TOT HOORS.

• 31 Mei 2014 - 21:24

Francien:

Hoi meisjes,
    Het zal soms bikkelen zijn, mar jullie zijn die hards. Ben trots op jullie! Wel grappig van die priester, dat hij de orde van obereras de la Cruz kent. Volgens mij maken jullie heel wat mee na drie dagen onder weg. Wat een belevenis! Hoop dat jullie morgen weer een leuke dag beleven, kijk nu al uit naar het volgende verslag. Slaap lekker straks, liefs Sienie ook van Jan, leest jullie verslagjes ook elke dag. xjes

• 31 Mei 2014 - 22:55

Karien En Jo:

Hoi Lien en vriendinnen.

Fijn dat de regenjas weer ingepakt is en jullie in een lekker zonnetje op pad kunnen.
    Hopelijk was de sojamelk niet zuur geworden in het kraampje van de biologische boerin anders zullen jullie in het klooster vannacht nog een sprintje kunnen trekken naar het kleine kamertje.

En Lien ik heb je zien staan op de foto achter de kledingkast ` van Dorine ;)
    Fijne nacht in het klooster en weer veel succes morgen.
    Houwdoe.

• 01 Juni 2014 - 03:15

Dianne Verboven:

He Christien

Wat leuk om de verslagen te lezen, zo te lezen gaat het jullie ook goed af.
    Geniet van jullie mooie tocht en veel succes!!

Groetjes Dianne

• 01 Juni 2014 - 04:09

Anja:

Nou dorine als jij die rugzak al die tijd mee moet sjouwen, wil ik je rug wel eens zien als je weer thuis bent. Ik hoop dat het daar erg leuk is en lekker weer. Nog veel wandel plezier voor alle 3. Doe de lt de groetjes van mij ook aan jullie

• 01 Juni 2014 - 12:41

Netty Roosenbrand -Gevers:

Hallo Christien, Ine en Dorine.
    Heel goed van jullie om een beetje boete te doen, geeft je een goed gevoel. wel knap hoor ! en vol houden. Het is een hele trip Wel genieten van alle kleine dingen.
    succes ! Netty

• 01 Juni 2014 - 13:14

Tante Wilma:

Ha, meisjes! Het gaat goed met jullie, heb ik de indruk!! Nog problemen met het Spaans? Ik help jullie er wel doorheen. Vind ieder sms'je leuk. Ik volg jullie op de landkaart en het lijkt me een geweldige ervaring. Knap dat jullie dit doen, hoor. Geniet maar van elke dag en... volhouden!!! Muchos saludos y hasta la otra, (=veel groeten en tot de volgende keer).
    Tante Wilma

• 01 Juni 2014 - 13:18

Margreet:

Hoi Santiagosisters,

Zo te lezen gaat het jullie erg goed af. Het loopt gesmeerd. Iedere dag ruim op tijd op de plaats van bestemming zodat je ook nog tijd hebt om te genieten van de plaatsen waar jullie overnachten. Hoe is het slapen in het klooster bevallen? Was wel erg rustig neem ik aan of hebben jullie de bewoners wakker gehouden?
    Hier is het de laatste dagen weer redelijk zonnig, hoop dat bij jullie het lekker is om te lopen.

Groetjes, Margreet.

• 01 Juni 2014 - 14:06

Caroline:

Nou meiden het gaat jullie goed zo te lezen. Ook foto s zijn mooi. Ja die rugzak Dorine haha. Er ligt niets meer in je kast thuis denk ik. En biologisch eten ...heel goed dames. Leuk om steeds jullie verhalen te lezen. Nou hou de pas erin en tot jullie volgende verslag. Tip ..let wel op met die priesters die zomaar een roos weggeeft.

• 01 Juni 2014 - 17:59

Harrie-Henriette:

hoi,vrome meisjes
    Fijn dat het nog steeds goed gaat,ook heerlijk gezond eten (bah wat lekker ) nog geen BLAREN ???
    en ook mopjes vertellen Christien????? Nou, houd er de moed in en het gaat jullie lukken.
    Goeie reis en tot de volgende keer.
    groetjes Harrie en Henriette