Vandaag van Rabanal naar El Acebo - Reisverslag uit Manjarín, Spanje van Santiago Sisters - WaarBenJij.nu Vandaag van Rabanal naar El Acebo - Reisverslag uit Manjarín, Spanje van Santiago Sisters - WaarBenJij.nu

Vandaag van Rabanal naar El Acebo

Door: Christien

Blijf op de hoogte en volg Santiago

02 Juni 2014 | Spanje, Manjarín

Vanmorgen waren we al weer vroeg uit de veren, de eerste pelgrims vertrekken al vroeg en dan zijn wij ook wakker, maar blijven nog wel lekker even "meuken"
We hadden het ontbijt erbij geboekt dus we hebben lekker buiten zitten eten,
We vertrokken om 8 uur aan een wandeling die 8 km klimt, nou dan maak je borst maar nat. Was eigenlijk niet nodig want die werd vanzelf nat, tjonge jonge wat een tocht.
Na 7,5km kwamen we bij Cruz de Fierro, dit is een plek waar veel mensen iets achterlaten van of voor een dierbare, je ziet er dan ook van alles liggen.
Na even gerust te hebben hebben we de tocht weer hervat, ja, nog steeds klimmen.
Dan zie je een bocht en denk je nu gaan we dalen, maar nee hoor, het klimmen gaat gewoon door.
Eindelijk we zijn op het hoogste punt, en ja, dan kan je weer naar beneden, ik weet niet wat erger is, want ook dat was vermoeiend.
Je moet je voorstellen, paden van grind met grote stenen zodat je steeds moet kijken waar je loopt, anders gaat het zeker fout.
Om half 4 waren we op plaats van bestemming, a
Alberge LaCasa del Peregrino in El Acebo, een heel nieuw onderkomen.
in een uitgestorven dorp. Misschien 20 vervallen huizen met hier en daar een Alberge en dat was het dan.
We gaan eerst een pilsje drinken, doen de was en gaan daarna wat eten. Nog even de site bijwerken en dan op tijd naar bed.
Tot morgen!!!!!!

  • 02 Juni 2014 - 22:05

    Cees En Wilma:

    Hoi sisters,
    We hebben tot nu toe met veel plezier jullie verslagen gelezen !!
    Toppie dames, veel succes verder en vooral "have fun"
    Groetjes van ons !!

  • 02 Juni 2014 - 22:42

    Karien En Jo:

    Hoi Lien en vriendinnen.

    Nou dat was me jullie dagje wel.
    Alle borstjes nat geworden en wat te denken van de benen.
    Hebben jullie nog geen flinke spierpijn in de kuiten?
    Leuke dingen komen jullie onderweg tegen zoals dat stalletje met de flesjes water,daar is werk van gemaakt.
    Morgen ga ik weer voor jouw jongens koken ,dus daar wordt ook voor gezorgd.
    Dikke knuffel en voor daluk Trustu

  • 02 Juni 2014 - 23:07

    Sienie:

    Ha meskes,
    Weer een mooi verslag, vandaag van ons stientje, zo te lezen wel een pittige dag vandaag met klimmen en dalen, maar jullie zijn echte kanjers, jullie kunnen het! Heb vandaag gewerkt, veel bewoners vragen naar jullie, leuk war. had gisteren het Brabants centrum mee naar ons thuis genomen, kennen ze in sporring nie. ons mam heeft jullie artikel al op het prikbord hangen, vindt het zo mooi. ook zal ze af en toe een kaarsje voor jullie branden. Morgen weer veel succes, Jan en sien xxx

  • 02 Juni 2014 - 23:13

    Anneke Van Exsel:

    Hallo Sisters.

    Erg leuke verhalen die jullie opstellen. Wel wat zware tochten die jullie maken. Morgen gaan wij oefenen voor het feest van de fanfare. Ik wens jullie nog een mooie tocht toe en veel plezier met weinig blaren.
    Geniet ervan. Heel veel groetjes vanuit Esch . Doei

  • 02 Juni 2014 - 23:57

    Marian Van Diessen:

    een leuke verslagen van jullie en dapper dat jullie door gingen wandelen .ik hoop dat jullie geen blaren en spierpijn zullen hebben zodat af en toe rust moet hebben.
    ik ben naar venetie geweest,het was heel erg mooi daar en ik zal aan je(ine)de fotos laten zien via tablet als ik bij jullie thuis op bezoek kom.(ine en adrie).
    ik ga morgen(dinsdag 3 juni)ook wandelen voor vierdaagse wandelavonden tot met vrijdag 6 juni hier in de omgeving vasn sint-oedenrode.dat laat ik je ook weten hoe het ging.
    IK wens jullie verdere wandeltochten en hopen dat jullie geen pijn zullen hebben.

    gr marian van diessen.

  • 03 Juni 2014 - 04:06

    Diny:

    Nou,ik kan me dat idd voorstellen dat klimmen en dalen en dat je goed uit moet kijken waar je loopt anders verzwik je je pootje....En dat je af en toe even moet stil staan om te genieten vd omgeving anders zie je alleen de grond...(Samariakloof in Kreta...)Nou,meiden blijven genieten,want voor je het weet zit je weer op je werk....Grt uit Gimde..

  • 03 Juni 2014 - 18:54

    Judith:

    hoi, mooie foto's
    leuke verhalen, vandaag tante laten lezen ( uitgeprint )
    ga nu luisteren naar het koor
    maar ik was benieuwd, of het bier er ook lekker is
    doei, en voor morgen weer succes.

  • 03 Juni 2014 - 19:27

    Daantje :

    Hoi meiden knap hoor dat jullie het zo volhouden . Ik heb ook jullie verhaal uit de krant geknipt en hangt op prikbord in de keuken .
    De foto s bij jullie verslagen zijn erg leuk . De omgeving is wel erg wisselend maar het lijkt me daar wel erg mooi.
    Er zit al weer een dag op en morgen lezen we wel weer wat jullie dan weer meegemaakt hebben .
    zet m op veel plezier en sterkte. Pas goed op elkaar en tot de volgende keer.

    Dian en Rien

  • 04 Juni 2014 - 16:15

    Obreras De La Cruz:

    Hola hermanitas peligrinas. Wat zijn jullie aan het genieten zeg! Ook wij hebben het geluk dat we van jullie routes kunnen genieten zonder blaren op te lopen . Verschil moet er zijn war?
    Maar..... jullie doen het fantastisch .... Sois mugeres fuertes !!! Ik weet zeker dat jullie het gaan halen. Gracias dat mijn steentje een hoge plaats heeft gekregen. Het doet me goed!
    Wij hebben vandaag ook een mooie kaart van jullie ontvangen. BEDANKT AMIGAS!!
    We blijven jullie volgen hoor. Geniet van de resterende kilometers!
    fALTA POCO MAS PARA LLEGAR A FINAL
    Saludos de las tres hermanitas de Boxtel Felisa, Anita, maria-Jose

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Santiago

Wij, Dorine, Christien en Ine gaan een stuk van de Camino lopen (pelgrimstocht), vanaf Léon naar Santiago de Compostella.

Actief sinds 03 Mei 2014
Verslag gelezen: 345
Totaal aantal bezoekers 37289

Voorgaande reizen:

03 Mei 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

03 Mei 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

03 Mei 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

03 Mei 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

03 Mei 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

03 Mei 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

03 Mei 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

26 Mei 2014 - 16 Juni 2014

Pelgrimstocht

Landen bezocht: