Op weg naar Sarria - Reisverslag uit Sarria, Spanje van Santiago Sisters - WaarBenJij.nu Op weg naar Sarria - Reisverslag uit Sarria, Spanje van Santiago Sisters - WaarBenJij.nu

Op weg naar Sarria

Door: Dorine

Blijf op de hoogte en volg Santiago

07 Juni 2014 | Spanje, Sarria

Vanmorgen om 8.15 vertrokken uit ons luxe onderkomen.
Heerlijk geslapen maar liefst 9,5 uur komt niet vaak voor, nog maar even gedoucht want ook dit is voor dit moment een luxe voor ons.
We hebben vandaag een speciale missie, het is 7 juni precies één jaar geleden dat onze geliefde collega Hans is overleden.
Voor we vertrokken zijn we bij de ouders van Hans geweest om een speciaal aandenken van Hans mee te nemen, om deze bij te zetten op een speciale plek hier op onze pelgrimstocht.
Hans kocht op iedere vakantie een schildpadje, de laatste die hij gekocht heeft hebben we bij.
Het was vandaag weer een zware tocht mede doordat we regelmatig een bui over ons heen kregen, regenjas aan regenjas uit, zeer vermoeiend want de rugzak moet weer helemaal af alles weer stellen, als we hem weer op hebben. Maar het begint al aardig te wennen met zo'n rugzak op onze rug, het is zelfs zo wanneer we hem niet ophebben zijn we helemaal uit balans en vallen we zowat om,
Dus de oplossing zal zijn: jullie moeten niet opkijken als we straks met onze rugzak op komen werken, want alleen dan zijn we in balans.
We hebben vanmorgen pas na 7 km bikkelen kunnen ontbijten, want hoe stom konden we zijn we hebben er geen rekening mee gehouden dat er in alle gehuchten die we passeren geen banken zijn.
Geen banken geen geld geen eten. Na 7 km ontbijt, we vielen als een stel hongerige leeuwen op onze boccadille, heerlijk en nog een overzoete koek erachteraan en we konden weer verder bikkelen.
We hadden gedacht dat we vandaag minder bergen en rotspaden zouden moeten trotseren maar dit was verre van waar, ook de nodige koeien vlaaien wegen bewandeld we denken dát er hier meer koeien zijn dan inwoners, want die zijn nergens te zien.
Onderweg uitgekeken voor een mooie kerkje om het schildpadje van Hans bij te zetten, maar als we een mooi kerkje zien was deze op slot en de andere vonden we niét bijzonder genoeg.
Van 11.00uur s'morgens tot 15.00 uur 's'middags gelopen, we waren uitgeput en er was nergens een barretje in de buurt waar we neer konden strijken, dus maar wat melig gedaan en wat gek gedaan, want hoe vermoeider dat we worden hoe gekker we ons gaan gedragen. Uiteindelijk om 15.00 uur zagen we in de verte een barretje wat waren we blij, snel wat gedronken een stuk taart achter onze kiezen en weer verder.
Aankomst Sarria onze overnachtingsplek 17.30, een super luxe albergue iets boven ons budget dus dat wordt zelf koken, Ine beentjes gestrekt Christien en ik op zoek naar de supermercado, ons avondeten en ontbijt kopen.
We maken nasi vandaag met gebakkeneitjes met paella kruiden , we moeten iets, heerlijk gegeten we zijn met alles blij.
We hebben helaas geen geschikt kerkje kunnen vinden voor het schildpadje van Hans, op aanraden van de eigenaresse van onze herberg, is er morgen op het einde van de stad waar we langskomen een bijzonder mooi kerkje dat gaat het dus worden.
Daar gaan we het schildpadje van Hans bijzetten en hem daar nog eens extra herdenken, dat verdient hij.
Nogmaals willen wij jullie bedanken voor alle super leuke reactie we kijken er elke dag naar uit, het is als het ware benzine voor onze moters, en daarom hebben we voor jullie dit bloemetje bedacht, zie foto.
Buenos noches tot morgen.

• 07 Juni 2014 - 22:19

Elly:

Ha bikkels, jullie doen het echt geweldig, ik weet wel dat ik dat lopen niet na doe, dan ook nog dat zeikweer erbij bah bah. dan ook nog eens niks te eten grgr.
    het is goed om onzen Hans te herdenken en dat schildpadje krijgt morgen een skon plaatsje, daar zorgen jullie wel voor. Ook melig en gek doen is jullie wel toevertrouwd, lekker dat het samen ook zo goed gaat. Hou vol en zet hem op war!

• 07 Juni 2014 - 23:01

Karien En Jo:

Bedankt voor die Bloemen ,dames
    Haha wat een vrolijke bedoeling bij jullie, Geweldig.
    Dat houdt de moed erin na al dat bikkelen.
    Molenbier in Spanje, zie ik dat goed daar op tafel naast de pan met rijst?

Jullie zien er goed uit op de foto`s zelfs al een bruine snoet ondanks dat pokkeweer.
    Jullie zonder geld dat is balen, had die ezel nou maar meegenomen dat had je wat te ruilen of te verkopen gehad.

Ga morgen maar een heel mooi kerkje zoeken om Hans te gedenken.
    Dat het maar een mooi plekje mag zijn.
    Goede tocht morgen en succes

• 08 Juni 2014 - 00:46

Caroline:

Nou wat een kanjers zijn jullie. En dan die regen erbij pfff. Maar ook daar slaan jullie je weer doorheen. Nee dat komt wel goed met jullie. Succes morgen en hoop dat jullie een mooi plekje vinden voor de schildpad van Hans. Oh ja en: bedankt voor die bloemen.

• 08 Juni 2014 - 01:50

Anja:

Ine sinds wanneer lust je eieren?

• 08 Juni 2014 - 09:14

Lenie:

het zijn mooie foto,s en ik zie dat jullie ondanks het weer toch genieten
    hier is het weer ook goed 28 graden dus wat is er beter maar zo genoeg gekletst tot horens lenie en Bertus

• 08 Juni 2014 - 09:46

Wilma Schellekens:

Buenos días chicas: ¿Como estáis? Hoe gaat het met jullie? Zo te zien nog heel goed. Wat leuk dat bloemetje! Maar ik vind dat jullie dat zelf verdienen. Wat een kanjers! Op de landkaart zie ik, dat jullie al over de helft zijn. Geweldig! Nog even volhouden en dan bereiken jullie je doel. Is het gelukt om het schildpadje ergens een mooie plek te geven? Wij horen het wel in het volgend verslag.
    Alle goeds voor vandaag en de rest van de tocht y hasta la próxima.
    Tante Wilma

• 08 Juni 2014 - 10:07

Henriette:

Hadi meiden. Super bezig, jammer van het weer.Goed uitrusten voor de volgende dag. Alle goeds en hou je taai

• 08 Juni 2014 - 10:19

Sandra:

Hoi meiden leuk om te lezen wat jullie meemaken .
    zet um op het mooi weer komt zo
    groeten en tot lees sandra van Beers

• 08 Juni 2014 - 10:47

MARIA JOOP:

hOI KANJERS

hET REGENT HIER OOK.VERVEELD NU AL.
    mAAR JULLIE DOEN HET GEWELDIG
    WIJ ZIJN TROTS OP JULLIE.
    DUS ZET HEM OP.

GR MARIA JOOP

• 08 Juni 2014 - 11:40

Diny:

Hoi,Meskes!!Weet zeker dat onze Hans met jullie 'meeloopt'en ook loopt mee te geinen met jullie!! Fijn dat jullie een keer goed hebben kunnen door snurken,want dat heb je toch een keer nodig.Ziet er allemaal mooi uit en bedankt voor de bloemen!!!Succes er verder mee,wij volgen jullie op de VOET,ha,ha!!!

• 08 Juni 2014 - 12:44

Henny:

ik ben gewoon heel trots op jullie dat jullie dit samen doen en zo goed volhouden ondanks wat kleine tegenslagen. Als je dit met z'n drieën kan zijn jullie ook wel echte goede vriendinnen.

• 08 Juni 2014 - 12:46

Francien:

Hoi meisjes, wa zijn we trots op jullie, tsjonge jonge, jullie doen het geweldig, door weer en wind, petje af. hoop dat de weergoden vandaag beter gezind zijn. Hoop dat Hans zijn schildpadje een heel mooi plaatsje heeft gekregen, maar da kunnen we gerust aan jullie overlaten. Jullie hebben elke dag weer skon foto's. Kijk al weer uit naar het verslag van vandaag. O ja, nog bedankt voor die bloeoemen.

Liefs Jan en Sienie

• 08 Juni 2014 - 16:46

Ria:

Hallo dames,
    Hier een klein beetje benzine voor jullie motoren, wil wel meer geven maar heb ik niet!!
    Leuk idee dat bloemetje, dank jullie wel.
    Maar zonder gekheid, wat zullen jullie trots zijn als deze bedevaartstocht is volbracht.
    Door regen, wind, bergen en nog het ergste 7 km. lopen zonder te hebben ontbeten.
    Ik vind het leuk en interessant om jullie reisverslagen te lezen en de foto's te bekijken.
    Heel veel succes verder.
    Groetjes uit Esch, van Anda en Ria

• 09 Juni 2014 - 11:16

Daantje:

echt te gek dat het zo goed gaat met de tocht . En ondanks de ontberingen van het slechte weer en de zware etappes komen jullie toch maar mooi elke dag aan waar je wezen moet. Was vast geen kanjer van een vent om jullie de tent uit te kijken maar ja die zitten er ook bij natuurlijk.
    Ik heb Hans niet echt gekend maar de schildpad zal zijn speciale plekje vast wel krijgen en het is een mooie gedachte.
    En dit zal ook wel zo zijn straks met de spulletjes die jullie bij hebben van je eigen dierbaren .
    hou vol het gaat keigoed.
    en de bloemen roken waren mooi alsof we ze konden ruiken .

liefs Dian en rien

• 10 Juni 2014 - 12:46

Franca:

Hallo Dames,

Wat heb ik een respect voor jullie!! Als ik allemaal lees wat jullie voor mijn broer doen!! Wat zou hij trots op jullie zijn geweest. en ik ben er van overtuigd dat zijn schildpadje een heel speciaal plekje heeft gekregen! Dank jullie wel hiervoor ook van ons Pap en Mam.
    Nog heel veel wandelplezier en wij blijven jullie volgen!!

Groetjes Franca zus van Hans