Op weg naar Gonzar - Reisverslag uit Gonzar, Spanje van Santiago Sisters - WaarBenJij.nu Op weg naar Gonzar - Reisverslag uit Gonzar, Spanje van Santiago Sisters - WaarBenJij.nu

Op weg naar Gonzar

Door: Ine

Blijf op de hoogte en volg Santiago

09 Juni 2014 | Spanje, Gonzar

Zoals elke morgen, waren we ook vanmorgen weer als laatste weg.
Ons bedje ligt 's morgens nog zo lekker.
Uiteindelijk toch maar opgestaan. Na een heerlijk ontbijt zijn we om 8.45 uur vertrokken richting Gonzar.
Na een flinke wandeling kwamen we via een lange brug en flink wat trappen aan in Portomarin, daar was een markt. We wilden daar 3 nectarines kopen, maar zuinig als we zijn wilden we geen € 3,70 betalen voor die 3 nectarines. Dus maar weer teruggelegd en verder gelopen. Wat de marktkoopman er van vond konden we toch niet verstaan, mooi voordeel.
Lekker even op een terrasje gezeten, wat gedronken en weer in de benen. We komen al enkele dagen heel aparte huisjes tegen (zie foto), we vragen ons af waar die voor zouden zijn. We denken dat we het weten: rook- of droogkasten.
Ook komen we onderweg veel gedenkplaatsen tegen, er wordt ook veel rommel achtergelaten, dit is wel jammer.
Het zwaarste stuk moet nog komen. We gaan ruim 8 km klimmen. Het schiet lekker op. Om de 500 meter staat een paaltje met daarop de afstand tot Santiago. We lopen van paaltje tot paaltje. Voor we er erg in hebben zijn we in Gonzar.
We lekker vroeg binnen en overnachten in een oud schoolgebouw. Eigenlijk wilden Dorine en Christien vanmiddag in de zon liggen, maar helaas die liet verstekt gaan.
Dus met drie jassen aan een lekker glaasje bier en wijn gedronken.
We waren bijna de eerste pelgrims die daar een bed reserveerden, maar nadat we na het borrelen teruggingen naar de albergue bleek dat alle bedden bezet waren. Een complete chaos in de slaapzaal. We hebben maar liefst 28 kamergenoten met veel potentiële snurkers. Ook de douche is niet om over naar huis te schrijven, het is een duo douche zonder deur en ook in dezelfde ruimte bevindt zich het toilet.
Het dorpje waar we zijn telt welgeteld 6 huizen. Er is geen winkel, alleen een bar en daar ben ik nu het verslag aan het maken. Voor ons betekent dat, dat wij vanavond weer verplicht uit eten moeten, wat een straf!
Nog even en we moeten alweer naar ons bedje want morgenvroeg om 8 uur moeten we de albergue verlaten.
Wij gaan nog een glaasje drinken.
Buenos noches.

• 10 Juni 2014 - 18:57

Daantje:

Hoi meiden de dagen beginnen af te tellen he . Dit gaat jullie lukken . Wat een belevenis en een mooie ervaring rijker dadelijk. Hier zullen jullie nog lang over napraten . En wij als achterblijvers kunnen er niet over meepraten hoe het geweest zal zijn . Dit moet je zelf meegemaakt hebben .
    maar natuurlijk willen we straks jullie verhalen allemaal horen .
    En ik denk zeker dat al de reacties van familie vrienden collega s buurtgenoten en andere buitenlui jullie wel goed zullen doen.
    Ik zag zelfs gisteren een reactie staan van een zus van jullie collega Hans. Dat doet jullie vast wel goed.
    Hoop dat t weer goed te doen is daar. Hier vandaag wel een benauwde broeierige dag met wat regen .
    En hier gaat t werken gewoon verder. ook de huishoudelijke taken thuis worden niet gedaan daar de kabouters dus zelf maar aan de bak.
    Morgen al weer woensdag dus weer een dag waarop jullie steeds dichter bij jullie einddoel gaan komen.
    succes ermee en tot t volgend schrijven maar weer .

Gr Daantje

• 10 Juni 2014 - 20:34

Karien En Jo:

Hoi Lien en vriendinnen.

Wat zitten jullie op je centen zeg, maar niet als er bier en wijn op het terras gekocht wordt haha.
    Geen cent teveel betalen voor de nodige vitamines.
    En wasknijpers daar hebben ze daar ook niet van gehoord als ik de was daar zie wapperen.
    een windje en het wordt sprokkelen.

Nou dat wordt gezellig onder de duo- douche vanavond, ik hoop dat er op dat moment niet iemand op zijn gemak komt zitten kleien op de wc.
    Of jullie blijven morgen zoals gewoonlijk tot het laatst dan heb je de `badkamer`prive.

fijne avond samen en weer ,tot morgen

• 10 Juni 2014 - 20:44

Diny:

Nou,dat is ook een uitdaging met zoveel man op een slaapzaal....pfff ga d'r maar aan liggen....ipv staan...Het begint nu al heel wat te worden nog effe en gullie bent er!!!Ik zou zeggen zet jullie beste beentjes voort dan komt het goed!!!succes meiden !!!grt uit Gimde!!