Op weg naar Palas de Rei - Reisverslag uit Palas de Rey, Spanje van Santiago Sisters - WaarBenJij.nu Op weg naar Palas de Rei - Reisverslag uit Palas de Rey, Spanje van Santiago Sisters - WaarBenJij.nu

Op weg naar Palas de Rei

Door: Christien en Ine

Blijf op de hoogte en volg Santiago

10 Juni 2014 | Spanje, Palas de Rey

Vanmorgen toen wij wakker werden, waren we verbaasd. Zo snel als het gisteren vol was in de albergue, zo snel was het vanmorgen leeg. We hadden de albergue voor onszelf. Fijn om rustig te kunnen kleien, want ook de deur kan niet op slot en dan zit je toch net iets rustiger.
Alles ziet er anders uit als de zon schijnt en dat doet ie.
Het gebied waar we vandaag door lopen is niet zo spectaculair. Er zitten steile paden tussen. Na een flinke wandeling van 2 uur komen we bij een soort EO jongerenvereniging die ons binnen vragen voor koffie en thee. We krijgen een mooie stempel van hen voor in ons pelgrimspaspoort. Dat begint trouwens al aardig vol te raken. We zijn met onze stempels net zo blij als met de stempels die we vroeger van de juf in ons schriftje kregen.
Als we een paar uur later nog eens pauzeren komen er een paar zigeunerachtige types bij ons zitten. We vertrouwen het niet en lopen aan. Even later lopen ze achter ons in de bossen. We blijven bij elkaar en voelen ons veilig met onze wandelstokken in de hand. We vinden in Palas de Rei een super mooie albergue met een terras waar we heerlijk kunnen zonnen.
Later in de middag zitten we gezellig op terras en wat schetst onze verbazing, daar komen de ongure typetjes aan. We blijven op onze hoede terwijl we genieten van het bier en de wijn.
Nadat we boodschappen gedaan hebben wordt er heerlijk gekookt door Christien en Dorine. Er gaat niets boven een zelf klaargemaakte maaltijd. Heerlijk!!!!!!
Nog even een kaarsje aansteken in het mooie kapelletje vast tegen de albergue, douchen en dan naar bed. Hopend dat we kunnen slapen want de klok van de kapel slaat elk half uur en hopelijk ook zonder ongepaste geluiden van onze kamergenoten.
Buenos noches.

• 10 Juni 2014 - 21:54

Karien En Jo:

Heerlijk zo in de zon, veel beter dan met de poncho in de regen.
    Heerlijk een pilsje erbij, wie doet je wat.
    Geniet ervan.
    Lekker gegeten van jullie eigen bereidde maaltijd?
    Wij hebben vandaag ook weer voor de jongens van Christien gekookt, vonden ze erg lekker.
    Met z`n zevenen aan tafel, jeetje dat zijn wij niet meer gewend.
    Teun had buikpijn van het vele eten.

Leuk al die stempels die jullie krijgen ,net als vroeger bij de wandelclub,daar kreeg je ook elke keer een stempel met een medaille erbij.

geniet ervan,tot morgen doei

• 10 Juni 2014 - 23:14

Caroline:

Hoi meiden

Nou het gaat allemaal prima met jullie tocht lees ik wel. Ook deze foto s zeggen weer hoe mooi het is . Het weer zat vandaag ook mee endat loopt toch prettiger dan in de regen.
    Nou succes maar weer dames en tot jullie volgende verhaal. Doei.

• 11 Juni 2014 - 09:58

Judith:

goede morgen
    het gaat jullie goed af, knap hoor
    het is hier veel te warm, om te lopen, je kent het wel onze warmte van ned.
    succes en ik lees het morgen wel weer
    de foto's zijn mooi om te kijken, maak er nog maar wat
    doei

en tot dinsdag christien 20.00 uur

• 11 Juni 2014 - 13:57

Henriette-harrie:

Hoi Pelgrims
    Nog steeds vol devotie ?? Ben nu jullie aan het volgen heb dit 5 dagen niet kunnen doen i.v.m. zeer drukke weerkzaamheden met ons feestweekend. Het promconcert was een grandioos succes een en al lof kijk maar een keer naar de video.
    Met jullie gaat ook alles goed volgens het verslag en de foto`s super mooi .Liggen jullie ook nog op schema ?? Jullie gaan het zeker halen GEWELDIG. Voor de slotetappes nog heel veel SUCCES.
    Veel liefs Harrie en Henriette

• 11 Juni 2014 - 14:00

Daantje:

Hoi sisters nou het gaat prima he . Nog even volhouden en t zit er voor jullie op deze mooie ervaring. Al met al toch nog best vlug voorbij gegaan . Tenminste zo voelt t hier voor de achterblijvers. Heb vanmorgen gewerkt en daarna wezen sporten . Vanmiddag ga ik naar een lekkere massage en acupunctuur bij Franka van onze Rene. Een massage zou jullie ook wel goed doen denk ik na zo intensieve tcoht.
    Ja ongure types moet je er nie bij hebben en anders gebruikte gullie oewe stok mar.
    Ik ga vrijdag bij sien op de koffie was er de vorige keer niet van gekomen.
    En dan zullen we t vast ook wel over jullie hebben .

Succes met de laatste dagen en tot t volgend verhaal

gr Dian en rien

• 11 Juni 2014 - 17:06

Henriette:

jullie zijn bikkels !!

• 11 Juni 2014 - 20:32

Diny:

Hallo,meskes
    Nou heeft Dorine ook wel een goede neus voor ongure types,die heeft er al veel ontmaskert...Dus jullie zijn in goeie handen!!!harstikke fijn dat zonnetje dan worden de beentjes en snuitje ook een beetje bruin...En op zijn tijd een pilske of wijntje wat wil een pelgrim nog meer.....Nou,meskes succes morgen maar weer,en GENIETEN!!!Veur dat je het weet sta je weer boodschappen te doen bij de Jumbo...ha,ha...bietje klets uit Gimde doeiiii