Op naar Azura - Reisverslag uit Arzúa, Spanje van Santiago Sisters - WaarBenJij.nu Op naar Azura - Reisverslag uit Arzúa, Spanje van Santiago Sisters - WaarBenJij.nu

Op naar Azura

Door: Christien

Blijf op de hoogte en volg Santiago

12 Juni 2014 | Spanje, Arzúa

Ja ja het is ons gelukt om vroeg uit de veren te komen, het kostte wat kruim, maar goed, we zaten om 7 uur aan het ontbijt.
Om half 8 waren we aan de wandel, en dat was maar goed ook want wat is het warm om te lopen.
Zoals gewoonlijk wordt er het eerste uur niet zoveel "gebuurt" want we zijn nou eenmaal geen van allen ochtendmensen.
Maar dat wordt in de loop van de dag altijd beter, en raken dan eigenlijk nooit uitgepraat, je wil niet weten waar we het allemaal overhebben.
Als we een paar uur onderweg zijn, staat er een moeder met haar dochtertje op straat met op haar telefoon een foto van haar zoon die zij is kwijtgeraakt.
Wij hebben hen al vaker gezien tijdens de camino, dus we zijn er alledrie van onder de indruk.
De politie zien we vandaag erg vaak op de onze route en we denken dat dit met de verloren jongen te maken heeft.
We hebben er verder niets meer van gehoord of gezien, dus hopen dat we hen nog eens op de camino zien en dan met zijn drieën.
We zijn lekker vroeg binnen in de Alberge, nou ja binnen, we komen aan en er staat al een ware file voor de deur, en omdat we aan de verkeerde kant aanschuiven, worden we daar meteen op aangesproken, tjonge jonge we zouden toch eens eerder dan hen binnen mogen.
Maar we sluiten maar netjes aan, althans onze rugzakken, want die zetten we netjes in de rij, hebben zij ook hun zin.
Er is weinig om te koken, ja er zijn een paar elektrische pitten, maar er is geen een pan, nou ja, hoe wil je dan koken.
Dus gaan we maar nar een terras om wat te eten en te drinken en om ons verslag te maken, want er is ook geen wifi in de Alberge.
Dus wat wij vanavond gaan doen zullen jullie nooit weten, ik heb mijn slaapmaatje nog niet gezien,(de stapelbedden staan tegen elkaar) dus dat kan nog spannend worden.
We gaan nog even naar de supermarkt om vanavond wat lekkers te hebben, zeker wat vitamine's, en dan gaat waarschijnlijk het licht al weer vroeg uit. Good night allemaal!!!!!!!

• 12 Juni 2014 - 17:56

Karin:

Hallo Sisters, geweldig om jullie verslag iedere keer te lezen. Jullie doen het geweldig! Houden jullie voeten het nog vol? Nog een paar dagen te gaan, dan hebben het volbracht! Mooi om dat samen te hebben mogen en kunnen doen. Een bijzondere ervaring! Nog veel succes met de laatste loodjes ! Nog een dagje werken en dan gaat mijn vakantieweek beginnen. Groetjes uit Boxtel.

• 12 Juni 2014 - 19:31

Paula En Cees.:

lieve Christien,Dorine en Ine.

Hier weer een berichtje uit het zonnige Esch.

Jullie doen het geweldig, ook vandaag weer,alleen zou ik wel graag willen weten waar jullie het toch altijd over hebben?????

Maar dat is alleen belangstelling hoor.

Wij gan vanavond voetballen kijken, en jullie gaan vroeg naar bed , want de kilometers gaan opspelen en de voetjes en alle spieren zullen jullie wel voelen.\

de laatste dagen en de laatste kilometers komen er aan dus hou nog even vol.

de laatste loodjes wegen het zwaarst.

dames wij wensen een hele fijne aankomst op zondag in Santiago, en trek een goeie fles campange open, en steek ook nog een kaarsje aan voor alle zondaars dan zijn wij er ook bij.

Heel veel sterkte en vol goede moed op naar Santiago

En een goede reis terug naar Liempde, waar we jullie Maandag verwachtte.

groeten Cees en Paula.

• 12 Juni 2014 - 19:43

Sien:

Hoi meiden,
    Knap hoor zo vroeg op, maar op de foto zien jullie er wakker uit hoor. Jullie kennende beginnen jullie 's morgens al te kakelen. Wat verschrikkelijk dat die moeder/dochter hun zoon/broer kwijt zijn, krijg er kippenvel van, hoop dat het goed komt. Volgens mij vinden jullie da ook nie zo erg als je niet hoeft te koken, heerlijk toch. nou, vannacht wordt nog wa, trek die gebreide broek maar aan. Meiden, veel plezier vanavond, slaap ze en morgen gezond weer op.

O ja Inie, moet je heel veel groeten doen en succes wensen van Harrie van de interne post.

Groetjes, Jan en Sien

• 12 Juni 2014 - 21:41

Marielle:

Hey Kanjers!
    wat doen jullie het goed zeg!

elke dag kijk ik weer uit naar jullie verhalen, en bij sommige verhalen heb ik zelfs beeldvorming Dora ;)...
    ook de bewoners zijn erg geinteresseerd in jullie avonturen.

en maar 1dag lam.....das te doen, zelfs voor LT!!

het einddoel nadert voor jullie, heel veel succes voor de laatste loodjes!!

TOI TOI TOI
    en tot snel,
    dikke kusssss
    Jel

• 12 Juni 2014 - 22:51

Karien En Jo:

Hoi Lien en vriendinnen,

Zo jullie waren er vroeg bij vanmorgen, wat natuurlijk een voordeel is als het zo warm wordt.
    Fijn dat jullie weer niet hoeven te koken vandaag, geniet daar nog maar een paar dagen van.
    Volgende week klinkt het weer: maham wat eten we vandaag? haha

Graag zou ik vannacht eens in de slaapzaal willen kijken, hoe het er allemaal bij ligt,het zal een muffe bedoeling zijn morgenvroeg met zoveel in een kamertje zo krap bij elkaar.
    Koud zullen jullie het zeker niet krijgen.

Hoeveel kilometer moeten jullie nog, want de eindstreep komt in zicht, nou ja , nog een paar heuvels te nemen natuurlijk maar dan zijn jullie er echt....SUPER prestatie.
    Ik zal jullie berichtjes gaan missen volgende week , dus tot morgenavond maar weer Houwdoe !!!!

• 12 Juni 2014 - 23:11

Henny:

Hallo sisters wat zijn jullie al ver gekomen. Kei goed! Hoeveel km is het nog? Hou vol deze laatste dagen. Geniet ook van de laatste kilometers. Samen afzien brengt een grote verbondenheid. Tot binnenkort.

• 13 Juni 2014 - 03:26

Anja:

He sisters. Hoeveel km hebben jullie er al op zitten? Dat wilde ons mam ook graag weten gr vanuit boxtel

• 13 Juni 2014 - 03:52

Diny:

Hoi,Meskes
    Als ik dit zit te tikken liggen jullie lekker te ronken,dicht tegen elkaar de één nog harder snurken es de ander.
    Nog een paar nachten en dan mag je weer langs je eigen gebreide onderbroek liggen,is volgens mij ook niks mis mee...Maar eerst nog efkus deur stappen,voetje voor voetje,maor dat komt helemaal goed met jullie!!En dat jullie onderweg altijd geprekstof hebben vind ik niet vreemd,die meskes weten altijd wat te prekenen waar het over gaat.....Nou meiden heel veel succes weer vandaag ik zie jullie verslag weer tegenmoet!!!grt Diny

• 13 Juni 2014 - 10:25

Elise:

Ha Christien en vriendinnen,

Wat een leuke verhalen weer. Phoe ja dat zou wat zijn zeg, jullie een paar seconden eerder dan de rest binnen.
    Hoeveel km's zitten er inmiddels in de benen?
    De laatste loodjes wegen het zwaarst, zet 'm op!

Groetjes Elise

• 13 Juni 2014 - 12:58

Antonie:

Wat leveren jullie een prestatie zeg en dan met dat warme weer hoe houden jullie het vol wij vinden het knap.
    Nou nog eventjes en dan zit die lange reis er weer op voor jullie.
    Nog heel veel loopplezier voor de laatste kilometers.
    Groetjes en we zien jullie weer gauw
    Namens Fam. Kamer 401

• 13 Juni 2014 - 14:59

Caroline:

Hoi Toppertjes

Nog ff en dan hebben jullie je missie volbracht. Klasse hoor. Wat heftig zeg voor die moeder en dochter. Hoop dat ze haar zoon vind. Nou dames succes weer met de laatste kilometers al zullen die iets moielijker gaan dan in het begin van jullie reis. Ik kan alleen maar zeggen respect en bijzonder omdat zo met drieen te kunnen en mogen doen.

Groetjes Caroline

• 13 Juni 2014 - 16:36

Daantje:

Ha meiden ja wat moeten we nog zeggen he . Knap formidabel trots en n beetje jaloers. jullie zijn bijna bij julllie einddoel aangekomen.
    Nou Ine jij twijfelde nog of je het zou volhouden maar die twijfel kun je achter je laten he .
    Nog een paar dagen en je bent er . En dan waarschijnlijk de ontlading bij jullie alledrie.
    Wat zal dat een voldaan en rijk gevoel geven .
    En ik kan alleen maar zeggen keitrots dat zijn nou mijn VRIENDINNEN

gr en tot de laatste verslagjes .
    xxx
    Rien en Dian

• 13 Juni 2014 - 18:13

Tineke:

Hola Hermanas!
    Snuif de laatste bergluchten in je op, luister naar de vogeltjes die daar fluiten, leg alles goed vast in je geheugen, want dit is iets om nooit meer te vergeten. Een ervaring voor het leven!
    Maar het heeft jullie zo veel kruim, energie ( en geld.....ja zuinig met die nectarine!!) gekost, dat die indrukken bijna vanzelf bij jullie zullen blijven.
    Na terugkomst zal al snel het gewone, dagelijkse leven weer beginnen met de leuke en minder leuke zaken.
    Dus hou nog even het mooie van daar vast!
    Veel succes met de laatste kilometers!
    Saludas!

• 13 Juni 2014 - 18:27

Francien:

De laatste loodjes wegen het zwaarst, hou nog even vol! Jullie hebben het knap gedaan, ondanks blaren e.d. Wij lopen hier in Zwitserland ook wat km. maar natuurlijk niet wat jullie lopen!
    Christien en de 2 meiden veel succes nog met de laatst km. Steek voor ons allen een kaarsje aan en tot ziens in Nederland,

Groetjes uit Zwitserland van Jan en Francien

• 14 Juni 2014 - 06:04

Ria Van De Wetering:

Hoi meiden,

Laatste loodjes voor jullie. Toppie toppie toppie.

Geniet er nog vannnnn

• 16 Juni 2014 - 22:33

Maria Joop:

Hopendzijn jullie nu thuis bij jullie kindjes en mannetjeMaar knap wat jullie gedaan hebben gr maria joop