Op weg naar Santiago - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Santiago Sisters - WaarBenJij.nu Op weg naar Santiago - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Santiago Sisters - WaarBenJij.nu

Op weg naar Santiago

Door: Ine

Blijf op de hoogte en volg Santiago

15 Juni 2014 | Spanje, Santiago de Compostella

Zondagmorgen, 15 juni 2014 is de dag dat we in Santiago aan willen komen. Vandaag is het precies 10 jaar geleden dat de moeder van Christien is overleden. Voordat we aan deze reis begonnen was al duidelijk dat we die dag in Santiago wilden aankomen en de mis in de kathedraal willen bijwonen.
En dat hebben we ook gedaan.
Vanmorgen moesten we nog ongeveer 45 minuten wandelen en ja hoor daar kwamen de torens van de kathedraal in zicht.
Om 9.45 uur stonden we op het plein met onze stokken in de lucht te juichen. Yes we did it!
Geweldig gevoel om hier te staan, jammer dat de kathedraal in de steigers staat.
We zagen een prachtig gebouw, later bleek dat ons hotel te zijn voor de laatste overnachting. Een heel mooi klooster tegenover de kathedraal. Zouden we dan toch echt Santiagosisters worden?
Om 12.00 uur is er een H.Mis. We zorgen dat we om 11.15 uur in de kerk zitten, net op tijd. Bijna alle plaatsen zijn bezet. Het grote wierookvat zien we al hangen, 1.65 meter hoog, 87 kg zilver. (Om jullie hiervan een indruk te geven)
De kathedraal is prachtig van binnen, veel goud wat er blinkt.
De mis was redelijk goed te volgen en eindigde met het rondzwieren van het wierookvat. Prachtig om te zien.
Na de mis hebben we wat rondgelopen in de kathedraal en hebben we Jacobus nog een schouderklopje gegeven.
We willen natuurlijk onze oorkonde op gaan halen, maar waar?
Na even zoeken vinden we het kantoortje voor de pelgrims, tjonge wat een file. Er blijken meer pelgrims een oorkonde te willen. We sluiten achteraan in de file. Na anderhalf uur zijn we eindelijk aan de beurt. We gaan alle drie met een mooie oorkonde en afstandscertificaat richting terras voor een welverdiende borrel.
Nu nog even inchecken in het hotel, uitzoeken hoe laat de bus naar het vliegveld vertrekt morgenvroeg om op tijd te vertrekken.
Oei oei, we moeten om 5 uur opstaan, als dat maar gaat lukken. De bus vertrekt om 6 uur.
Nog even een laatste terrasje en om 24.00 uur liggen we in bed en gaat de lamp uit.
Welterusten.
Missie volbracht.

• 16 Juni 2014 - 20:49

Francien:

meiden, ik ben super trots op jullie, MISSIE VOLBRACHT! GEWELDIG! En Christien, voor jou heel bijzonder om je moeder te herdenken een mooi beeldje achter te laten. Net zoals jullie meerdere mensen herdacht hebben, en iets achter gelaten, Hans niet te vergeten, heeeeel mooi. Geweldig!xxx

• 16 Juni 2014 - 22:58

Karien En Jo:

Hoi Lien en vriendinnen.

Prachtige prestatie geleverd.
    Jullie kunnen heel trots op jullie zelf.
    Dit is een reis met een ervaring die niemand jullie meer afneemt.Super.