Op weg naar Rabanal - Reisverslag uit Rabanal del Camino, Spanje van Santiago Sisters - WaarBenJij.nu Op weg naar Rabanal - Reisverslag uit Rabanal del Camino, Spanje van Santiago Sisters - WaarBenJij.nu

Op weg naar Rabanal

Door: Ine

Blijf op de hoogte en volg Santiago

01 Juni 2014 | Spanje, Rabanal del Camino

Vanmorgen om 7.00 uur gewekt door de Pater.
Om 8.00 uur moeten we het klooster verlaten. We moeten zelf voor ons ontbijt zorgen. Dat hadden we gisteren al gekocht en in de koelkast gelegd. Wij met ons ontbijten naar de kathedraal, overal staan tafeltjes en stoelen, en hebben daar lekker zitten ontbijten onder het toeziend oog van enkele landlopers.
Om 9.00 uur wordt het toch echt tijd om aan te lopen. We hebben een flinke wandeling voor de boeg.
We lopen Astorga uit en komen een kapelletje tegen waar we voor de eerste keer een echt kaarsje aan kunnen steken, andere kaarsjes waren elektrisch.
Het wordt ondertussen steeds warmer.
Via Murias de Rechivaldo lopen we naar Santa Catalinda de Somoza. Overal zie je dezelfde soort klokkentoren en stenen huizen als in Muras.
Onderweg hebben we veel plezier en genieten van de vergezichten.
Na ruim een uur klimmen komen we in El Ganso. Deze plaats leeft zomers helemaal op als de pelgrims voorbij komen.
Er zijn twee eethuizen en de inwoners lopen zich het vuur uit de sloffen voor de pelgrims. We kopen drinken en eten en gaan iets verderop zitten picknicken.
We zijn lekker uitgerust en beginnen aan de laatste 7 kilometer voor vandaag.
We moeten rustig klimmend naar Rabanal. We lopend constant in de brandende zon. Wat is het heet. Gelukkig hebben we genoeg drinken bij. We lopen langs een eikenbos met één opvallend exemplaar, de enorme Roble del Peregrino (Pelgrimseik).
Nog even flink bikkelen en dan bereiken we Rabanal. De laatste kilometers waren zwaar, in de brandende zon. Maar we hebben ons doel weer bereikt voor vandaag.
Lekker even uitgerust en op het terras wat gedronken.
We besluiten om in de Alberge een warme maaltijd te bestellen. Vandaag hebben we geen zin en puf meer om nog een warme maaltijd te bereiden.
Als het goed is bereiken we morgen "Cruz de Fierro" (ijzeren kruis), hier laten veel pelgrims iets achter wat zij meegenomen hebben op hun reis voor een dierbare. Ook ik heb een steentje meegenomen wat ik daar morgen zal achterlaten. Zoals afgesproken met haar zal ik het zo hoog mogelijk neerleggen.
Nu gaan we onder een welverdiende douche en met de kippen op stok.
Morgen nog een flinke beklimming van 8 Kilometer voor de boeg en dan mogen we aan de afdaling beginnen.
Adios.


  • 01 Juni 2014 - 21:27

    Henny:

    Jullie maken een geweldige tocht. Ik geniet hier in Nederland gewoon mee.

  • 01 Juni 2014 - 21:38

    Ria V.d. Meyden:

    Hallo dames

    Een echte pelgrimstocht met dat klimmen in de warme zon.
    Heb respect voor jullie.
    Veel succes verder, en geniet fijn van de natuur en zo.

    Gr. Ria

  • 01 Juni 2014 - 22:03

    Karien En Jo:

    Hallo Lien en vriendinnen.

    Wow, jullie dagboek is al meer dan 1000 keer gelezen , prachtig toch?
    En wat fijn dat de korte broeken uit jullie kledingkast gehaald kan worden.
    Lekker zo in de zon hopelijk is het niet te heet.

    Tot morgen dan lezen we weer Trustu

  • 01 Juni 2014 - 22:34

    Maria Joop:

    Ik denk dat jullie echt genieten van deze pelgrims tocht.
    Voor de komende dagen sterte.

    gr Maria Joop

  • 01 Juni 2014 - 22:46

    Paulien:

    Dag Dames

    Super leuk jullie berichten,wij wensen jullie
    Heel veel succes en geniet ervan.
    Groetjes uit liempde

  • 01 Juni 2014 - 22:59

    Anne:

    Het ziet er in ieder geval mooi uit onderweg!
    Heel veel succes nog!

    xxx Anne

  • 02 Juni 2014 - 01:00

    Maria:

    Ha lady's
    Superleuk om jullie verhalen 's nachts op Simeonshof te lezen.
    Knap wat jullie presteren en het klinkt daarbij ook erg gezellig.
    Ga zo door samen en nog heel veel plezier.
    Tjuuuuuuus

  • 02 Juni 2014 - 02:23

    Diny:

    Hé,meskes Ben het met mijn collegaatje boven helemaal mee eens fijn om dit snachts allemaal te kunnen lezen en een fijn gedachte als ik overdag in mijn bedje lig jullie flink staan te zwoegen met de kilometers,maar het gaat jullie goed af,had ook niet anders verwacht van deze drie bikkels!!!Ik ben bijna in staat om hier op Annahof alvast drie kamers voor jullie te boeken,want jullie kunnen wat dat betreft zo hier intreden bij de nonnetjes,met al die kappeltjes en kloosters en priesters....
    Nou,genoeg gezeverd,veul succes vandaog wir met die heuvels en tot schrijfssss



  • 02 Juni 2014 - 09:13

    Lenie :

    ikheb respect voor jullie maar geniet er maar van succes

  • 02 Juni 2014 - 11:51

    Elise:

    Ha Christien en sisters,
    Echt leuk om zo op de hoogte te worden gehouden van al jullie avonturen.
    Succes met de beklimmingen en laat die benen maar bruin worden!
    Groetjes, Elise

  • 02 Juni 2014 - 12:17

    Caroline:

    Pfff dat is wel afzien zo klimmend in de zon. En toch ben ik nog steeds jaloers op jullie. Respect meiden. Heb de foto s aan een paar bewoners laten zien en ze vonden het leuk om jullie ook zo te zien behalve de verhalen die we vertellen. Nou meiden tot morgen maar weer. Groejes.

  • 02 Juni 2014 - 13:03

    Bep En Piet:

    Wat schrijven jullie leuke verslagen,zo genieten wij ook van jullie wandelingen.

  • 02 Juni 2014 - 13:03

    Judith:

    hoi
    heel mooi jullie verhalen, en ook de foto's
    ik ben niet jaloers, want ik denk dat mijn onderstel het niet kan volhouden, en dan ook nog die zon
    maar ik wens jullie succes
    en christien je hebt de groeten van tante
    ik print je laatste verhaal uit en laat haar het lezen
    ik kan morgen niet zingen, ik denk heel de week niet, dus er is rust in de tent
    succes damens
    groetjes judith

  • 02 Juni 2014 - 14:27

    Jolanda Verheijden:

    Hallo allemaal
    Wat een geweldige reis en wat een mooie verhalen. Ben wel kei jaloers haha. Maar het is jullie zo gegund. Geniet ervan en ik lees wel weer
    xx Jolanda

  • 02 Juni 2014 - 18:33

    Daantje:

    hallo meiden het gaat goed daar he met jullie . Zo fijn dat alles goed verloopt. Wel goed smeren he tegen t verbranden . Hier wordt t na woensdag ook erg warm. Zaterdag hebben ze t over 29 graden .
    Dus ook hier wat smeren denk ik .
    het feest van zaterdag waar we heen moesten was erg leuk en heb op jullie een goeie borrel genomen .
    woensdag ga ik bij sien op de koffie. Wij de achterblijvers kunnen dan bijpraten en ook over de verhalen praten die jullie sturen.

    Als jullie bij t punt aankomen waar je je dingetjes achter kunt laten van je dierbaren dan zal t best wel emotioneel worden denk ik maar dat hoort er denk ik op zo n moment gewoon bij . Er komt dan best veel los .
    Ik weet wel dat als ik daar zou zijn dat ik het dan niet droog zou houden .
    Nou meiden zet m op verder en tot bij t volgende verhaal

    gr en xxx Daantje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Santiago

Wij, Dorine, Christien en Ine gaan een stuk van de Camino lopen (pelgrimstocht), vanaf Léon naar Santiago de Compostella.

Actief sinds 03 Mei 2014
Verslag gelezen: 740
Totaal aantal bezoekers 37340

Voorgaande reizen:

03 Mei 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

03 Mei 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

03 Mei 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

03 Mei 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

03 Mei 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

03 Mei 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

03 Mei 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

26 Mei 2014 - 16 Juni 2014

Pelgrimstocht

Landen bezocht: