Op weg naar Villafranca del Bierzo - Reisverslag uit Villafranca del Bierzo, Spanje van Santiago Sisters - WaarBenJij.nu Op weg naar Villafranca del Bierzo - Reisverslag uit Villafranca del Bierzo, Spanje van Santiago Sisters - WaarBenJij.nu

Op weg naar Villafranca del Bierzo

Door: ine

Blijf op de hoogte en volg Santiago

04 Juni 2014 | Spanje, Villafranca del Bierzo

De wekker stond vroeg, we hebben een hele wandeling voor de boeg. Het lijk niet ver, ruim 24 kilometer maar het is veel klimmen en dalen over moeilijke paden. Nergens een gewone "normale" vlakke weg. Maar de omgeving is prachtig.
We ontbijten in de tuin van het klooster waar we hebben overnacht. Bij de poort staat een priester die elke pelgrim omhelst die vertrekt en hem of haar een "buen Camino" toewenst. Het is lief bedoeld maar voor ons hoeft dat nou ook weer niet. We trekken er stilletjes tussenuit.
We lopen richting Columbrianos, daar aangekomen lekker even op een terrasje gezeten en weer verder.
We lopen door de wijngaarden, het is schitterend.
De route liep ook een stuk langs de snelweg, dat vonden we minder dus kozen we voor de alternatieve route.
Elke dag zijn de laatste loodjes het zwaarst. De zon hoog aan de hemel, voetjes gaan zeer doen. Maar we hebben het tot nu toe iedere dag nog gered.
Aangekomen bij de albergue zijn er nog precies 3 bedden vrij. We boffen, hoeven we niet-vermelde te lopen.
Omdat ik zere voeten had, ben ik lekker even op bed zijn liggen. Dorine en Christien hebben hun was gedaan, let wel met koud water. We zullen maar zeggen de was is camino schoon.
De was hangt te wapperen en Dorine en Christien gaan in het dorp inkopen doen voor het eten. Ik mag lekker blijven liggen, heerlijk!!
Eten koken, er zijn in de herberg totaal 3 pannen. Maar de dames hebben heerlijk gekookt. Gebakken aardappels, vlees en rauwe andijvie salade, lekker.
Zometeen lekker in de douche en naar bed.
Morgen weer op tijd op. Er staat ons een behoorlijke klim te wachten.
Buenos noches.

  • 04 Juni 2014 - 21:41

    Dian :

    Da is nou ok weh da gullie nie geknuffeld wilt worre dur de priester haha. Ik zou da denk ik ok nie hoeven.
    maar prima da gullie zo goewd vur oe eige en vur mekaar zorgt.
    Op tijd goed eten zoda ge unne goeie bojum het om wir verder te kunnen

    De foto s zijn inerdaad mooi dar kunde al wel aon zien da t daor wel hil skon is .
    Wa zulle jullie straks as ge terug bent veul te vertellen hebben . Un hele ervaring die gullie met zin drieen
    meemaakt .
    En het is jullie van harte gegund maar toch jmmer da we dit niet met zn vijven konden doen
    Maar keitrots op jullie. En geniet nog maar heel veel .
    En sterkte met de blaren en de hitte

    Love you sisters
    Daantje xxxx

    Daantje

  • 04 Juni 2014 - 22:49

    Karien En Jo:

    Geweldig jullie verslag, ik zie het helemaal voor me.
    Stiekem met zijn drieen er vandoor gaan, terwijl ik dacht dat jullie wel een knuffel kunnen gebruiken.
    Jammer Ine dat je last hebt van blaren, verzorg ze goed dan geneest het hopelijk snel.
    Ben je wel uit je bed gekomen om te eten of was het een diner op bed vandaag?
    Voor morgen weer heel veel succes ,geniet van de omgeving de rust en de zon.

  • 05 Juni 2014 - 03:49

    Anja:

    En klonk het n beetje in de kerk dat gezang??? Leuk om iedere dag de verslagen te lezen gr

  • 05 Juni 2014 - 05:40

    Desiree:

    Goedemorgen dames
    Wat een mooi verhaal Een verhaal en belevenis wat je nooit zal vergeten'
    En Ine hoe is het met je voeten?
    Ja dat kan er bij horen maar natuurlijk liever niet Maar in ieder geval beterschap
    Vandaag een zware wandeling voor de boeg nou heel veel succes
    Geniet van de mooie dingen om jullie heen
    Gr Desiree




  • 05 Juni 2014 - 07:51

    Margreet:

    Hai Ladies,

    Jullie hebben nu echt wel even concurrentie met Boxtel. De avondvierdaagse! Het is hier alleen minder mooi weer en de paden zijn beter te bewandelen. Jullie uitzicht is afwisselender en nog een verschilpuntje ... ze krijgen natuurlijk niet zo'n knuffel. Ik kan me iets voorstellen bij die laatste kilometers. Maar geweldig dat jullie het volhouden. Ik denk dat dit voor jullie een onvergetelijke ervaring is. Geniet er daarom dubbel van.

    Voor vandaag minder pijnlijke voetjes toegewenst en groeten uit Boxtel.

  • 05 Juni 2014 - 10:25

    Judith:

    hoi
    het is zo leuk om te lezen, en de foto's zijn erg mooi
    het landschap daar zou ik voor gaan, maar hier achter het huis is het ook fijn
    ik lees jullie verhaal en bekijk hier het landschap
    geniet weer verder dan lees ik het morgen weer
    doei
    en christien heb je al een optreden geboekt voor Innovation

  • 05 Juni 2014 - 10:27

    Wilma Schellekens:

    Hallo allemaal,
    Wat gaat het goed met jullie! Genieten van de zon, mooie tochten en op tijd een natje en droogje. De foto's zijn hartstikke leuk, waardoor wij hier met jullie mee kunnen genieten. Volgens de landkaart schieten jullie al lekker op, geweldig!!!
    Maar wennen aan de Spaanse gewoontes schijnt moeilijker te zijn: een knuffel is daar heel gewoon.
    Ik zou zeggen: op naar de volgende. Veel succes en hou vol!!!
    Tante Wilma

  • 05 Juni 2014 - 19:45

    Tineke:

    Hallo Ine en sisters.
    Ik heb enkele dagen niet op de site gekund; Dat was dus echt balen! Maar ik heb alsnog alles gelezen en alle foto's bekeken. In een woord: GEWELDIG!
    Letten jullie op dat je geen zonnesteek oploopt? Volgens mij dragen jullie geen hoofdbescherming op die foto's.
    Ik vroeg me af wat nou vermoeiender is...het lopen...of het steeds in een ander bed liggen en moeten overnachten tussen allerlei- geluiden- producerende-mede-wandelaars... Of misschien vallen jullie vanwege vermoeidheid vanzelf wel in slaap.
    Zijn jullie al over de helft???
    Nou, geniet nog lekker met zijn drieën! Veel kracht voor de resterende lootjes ( of zijn het nog LOTEN?) toegewenst!


    Groet

    Tineke

  • 05 Juni 2014 - 21:17

    Cees En Paula.:

    Lieve Christien, Dorine en Ine,

    Wat fijn om jullie zo te kunnen volgen, wij kunnen er ons iets bij voorstellen,wij hebben twee jaar geleden daar in die buurt rond gereden.
    Chritien hartelijk dank voor de mooie kaart maar je schrijft wel dat je veel plezier hebt van de STOK
    maar we hebben hem nog nooit op een foto gezien.
    We wensen jullie nog veel loopplezier zonder zere voetjes.
    En over een paar dagen hoor je ons weer.





  • 06 Juni 2014 - 20:53

    Francien Voets:

    Hallo dames,Leuk om jullie verslagen te lezen,het is allemaal heel herkenbaar.Ik heb de tocht in 2010 gelopen vanaf Pamplona(800 km) en in 2012 vanaf Porto(300km) een geweldige ervaring,veel indrukken en vooral de verdraagzaamheid van mensen.Aan een ding kon ik niet wennen en dat waren die snurkende Spanjaarden!Heel veel succes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Santiago

Wij, Dorine, Christien en Ine gaan een stuk van de Camino lopen (pelgrimstocht), vanaf Léon naar Santiago de Compostella.

Actief sinds 03 Mei 2014
Verslag gelezen: 336
Totaal aantal bezoekers 37334

Voorgaande reizen:

03 Mei 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

03 Mei 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

03 Mei 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

03 Mei 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

03 Mei 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

03 Mei 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

03 Mei 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

26 Mei 2014 - 16 Juni 2014

Pelgrimstocht

Landen bezocht: